GustoGo

Van merkpropositie tot visuele identiteit voor pocketbestek-merk GustoGo.

Een nieuw merk dat meer is dan reisbestek.

GustoGo profileert zich als een startup dat eten tijdens het reizen voor young proffesionals makkelijker wil maken. Hun idee is dat voor zowel de jonge ondernemer als de fitness food prepper er niks vervelender is dan slap wegwerp bestek. In hun huidige ontwikkeling naar een handig pocket bestek zoeken zij naar wat hun visie hoort te weerspiegelen: kwaliteit, makkelijk te gebruiken en vooral eten met gemak. Met zicht op deze aspecten is studiokluijt samen met GustoGo een exploratie ingedoken naar waar het merk voor staat, wat het wil uitstralen, tegenover wie en hoe zij zich willen positioneren en zicht op de toekomst.

Projectoverzicht.

Klant
GustoGo
Type werk
Branding
Uitwerkingen
Logo, Visuele, merkidentiteit,
Merkpropositie, Content

De eerste officiële visuele merkidentiteit.

In de 57 jaar dat deze vereniging bestaat, is er nooit een eigen, directe visuele merkidentiteit ontwikkeld. Al die tijd leunde de scouting op haar sterke tradities, de officiële daskleuren, het logo van de gemeente Oosterhout en de visuele identiteit van de overkoepelende organisatie Scouting Nederland.
Toen het bestuur in 2025 besloot dat het tijd werd voor een nieuwe, en officieel gezien hun eerste, visuele identiteit, werden drie partijen uitgenodigd om in een pitchtraject een voorstel te ontwikkelen. De briefing vroeg om een tijdloos beeldmerk dat zou aansluiten bij kenmerken van de scouting, zoals natuur, de manen van Oosterhout, een eventuele mascotte (‘de Eras-mus’), een scoutinginsigne en de naam in uitgeschreven vorm.
GustoGo

Potje samenwerken?